7.30 – 7.50 – schodzenie się dzieci
8.00 – 8.30 – śniadanie
8.30 – 9.30 – zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej)
9.30 – 11.15 - swobodne zabawy organizowane w sali lub na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola), zajęcia
i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci na placu zabaw, czynności higieniczno – porządkowe przygotowujące do posiłku.
11.30 – 12.00 – obiad
12.00 -12.45 – leżakowanie – spanie lub odpoczynek na leżaczkach wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie, literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej
13.00 - podwieczorek
13.00 - 16.30 – zabawy w sali lub na placu zabaw wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne oraz gry i zabawy ruchowe, badawcze, integracyjne, czynności higieniczno – porządkowe